czwartek, 5 marca 2015

zęby i zgryz u psów shih tzu

Chciałam zapytać jak z ząbkami waszych skarbów? Moja Lori ma 5 m-cy i wczoraj zauważyłam że dolna żuchwę ma wysunięta, ale widać to dopiero po otwarciu pyszczka. Wczesniej tego nie było, ząbki byly ulożone idealnie. Czy możliwe że to od zabaw z "przeciąganiem"?, czy to raczej jakaś wada wrodzona która dopiero po pewnym czasie staje się widoczna?
PS. Jakiś czas temu pisałam o problemach z ogonkiem, rana się wygoiła a włoski już zaczęły odrastać.


  • moj tez ma dolna szczeke wysuniete i 90% shih ktore znam ma wysunieta dolna szczeke.to normalne
  • Tak, mój piesek też ma wadę zgryzu, dolna szczęka wysunięta i widoczne ząbki przez cały czas
  • U tych psów taka szczeka nazywa się przodozgryzem. 
  • u nas narazie zabkow nie widac, ale czy to jest mozliwe takie nagle przesuniecie?
  • Chyba tak..moj juni tez tak miał.. Do 6 miesiąca bylo dobrze a później dolna szczeka się wysunęła.. Ale ma swój urok
  • U plaskatych przodozgryz jest bardzo częsty , na pewno nie jest to od zabaw w przeciąganie taka zabawa może przyczynić się do szybkiej utraty przednich ząbków gdyż są one dość płytko osadzone
  • Zacznijmy od tego ze shi tzu maja miec przodozgryz badz zgryz cegowy - shih tzu przodozgryz
  • Wysunieta dolna szczęka u shih tzu to norma w linku który zamieściłam opisany jest wzorzec rasy w tym zgryzu
  • Przodozgryz jest cechą tej rasy, ale usta powinny być zamknięte i ząbki nie powinny wystawać z mordki.
  • W trakcie rozwoju pewne cechy rasy zaczynają się uwidaczniać. Przodozgryz to prawidłowa forma, o ile jest on na tyle mały że zęby się stykają i na codzień są niewidoczne.
    Zabawa w przeciąganie, może spowodować że urosną one krzywo względem siebie, powykrzywiają się, wyłamią lub wyrwą.
    Ta rasa ma dość płytko osadzone zęby, a co za tym idzie jest podatna na ich uszkodzenia.
  • Moja Dusia ma zgryz równiutki ale te z wysuniętą szczęką też są piękne mają swoj urok
  • Mój ma równe ząbki ale dużo shih ma właśnie wysunięte szczęki,tez miałam pytać ostatnio cy to normalne bo na grupie dużo psów ma właśnie wysunięte szczęki..
  • To jest orginalny wzorzec rasy Shih Tzu honorowany przez FCI, które zrzesza organizacje kynologiczne z całego świata a jego jedynym członkiem w Polsce jest ZKwP. Są znane przypadki, kiedy żuchwa ulegała uszkodzenie/wydłóżneniu poprzez różne zabawy, ale jest dopuszczalny tylko lekki przodozgryz lub zgryz cęgowy.
  • Nasza Sunia również ma dolne szczeke wysunieta ,nie które shitzu tak maja,nam wet powiedział, ze bardzo duzo shitzakow tak ma,choc nasz drugi Narcyzek nie ma
  • zgadzam się z powyższymi wpisami, nie ma co panikować, podobno jaka szczęka rodziców - taka szczęka malucha tak stwierdziła nasza fryzjerka heh            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz